Logodesign

Iværksætter

 Special designet badeskærm 

Logodesign

Portal

 Bolig- og jobportal 

logodesign

Bogholder

 Bogføring og regnskab 

Logodesign

Handelsgaarden

 Køkken · bad · garderobe 

Logodesign

Wood2B

 Paneler · fuglehuse 

logodesign

Udlejning af luksus autocampere

 Udlejning 

logo, design af logo, logo design

Teak-RETRO

 Forretning med salg af retro møbler

Tool-man

 Håndværker til erhverv og private 

snepryd, logo, forlag, bogforlag

Snepryd Bogforlag

 Bogforlag 

logo, design af logo, logo design

Viborg Bilauktion

 Auktionshus for motorkøretøjer 

Logo design

Universal Knitwear

 Virksomhed med salg af strik til Skandinavien 

Logo design

Green Up

 Bæredygtig virksomhedsrådgivning 

AMS, logo

AMS Europe

 Leverandør af LED til trykkerier 

kanonen, logo

Kanonen

 Socialpædagoisk opholdssted 

Flexbo, logo

Flexbo

 Rådgivning, salg og udlejning af boliger 

Digifys, logo

Digifys

 Online træningsprogrammer for fysioterapeuter og patienter 

Lowin, logo

Lowin

 Italienske vine og specialiteter 

grafisk genvej, logo

GrafiskGenvej

 Og selvfølgelig mit eget logo 

logo, design af logo, logo design

Skals Bygningsservice APS

 Tømrer firma 

Logo design

Forfatter, Morten Remar

 Bogtrilogi 

Logo design til zoneterapeut og chi gong instruktør

ChiCare.dk

 Zoneterapeut og Chi Gong 

Logo - definition og tips

Et logo er et (grafisk) visuelt kendemærke, der identificerer en virksomhed, organisation eller et brand. Det er en grundsten for virksomhedens holdninger og værdier.

 

Hvad fortæller dit logo om din virksomhed?

Hver gang dit logo bliver set, bliver du/din virksomhed også vurderet. Som iagttager af et logo vurderer vores undebevidsthed blandt andet virksomheden på:

  • Genkendelighed
  • Troværdighed 
  • Sympati

Derfor er det vigtigt, at logoet sender de signaler som virksomheden står for.

 

Hvad er et godt logo?

Et godt logo opfylder nogle helt basale krav, som umiddelbart virker enkle. Og netop enkeltheden rummer kunsten i at designe et godt logo som:

  • Præsenterer virksomheden
  • Er genkendeligt
  • Kan beskrives
  • Kan fremstå sort/hvid
  • Kan skaleres

Er det svært? For at teste om dit logo overholder de fem punkter, er det en rigtig god ide, at høre hvad andre mener. Forhold dig objektiv og prøv at spørge folk i dit netværk – også gerne folk der er udeforstående, om deres umiddelbare indtryk af dit logo, eller det logo du tænker på at få. Der vil sansynligvis være mange bud på en løsning. Men husk, at det gælder afspejling af virksomhedens holdninger og værdier.

"Farven er sort. Det vigtigste ved et logo er, om geometrien og symbolværdien er i orden. Farven kan have forskellig betydning for opfattelsen af logoet, men er ofte blot et spørgsmål om smag. Hvis det virker i sort - så virker det!"

Johan Adam Linneballe